Zdravie

Depresia: skutočná choroba alebo problém?

rostlinne-proteiny-728x90-1494259097.jpg

Príznaky sezónnej depresie:

  • zlá nálada;
  • znížené sebavedomie;
  • pocit zúfalstva a straty;
  • apatia, neochota robiť niečo, nedostatok záujmu o všetko;
  • zvýšená vina, zvýšená úzkosť;
  • podráždenosť a zlá nálada;
  • zníženie duševného výkonu, problémy s koncentráciou;
  • strata sily, únava, bolesť brucha a kĺbov, znížená imunita;
  • sexuálne problémy, nedostatok sexuálnej túžby;
  • zvýšená chuť do jedla – osoba je veľa vysoko kalorických potravín, ktoré sú bohaté na sacharidy.

sebevražda
Čo robiť, aby sa ste sa nedostali do depresie?
1. Vyplniť nedostatok vitamínu D, užívanie multivitamínových komplexov, opaľovanie pod bio  lampou.
Stačí sa zahriať pod lampu na päť minút raz za týždeň. Vitamín D by sa mal užívať spolu s vápnikom a fosforom, pretože v tejto kombinácii sa tieto stopové prvky najlepšie absorbujú. Na jeseň a v zime sú  potraviny bohaté na vitamíny – maslo, tučné morské ryby (losos, sardinky, makrely, slede), treska pečene, vajcia a hovädzie pečeň. Maximálne množstvo vitamínu D je obsiahnuté v rybacom oleji: v jednej čajovej lyžičke – 924 IU (s dennou dávkou pre dospelých – 400 IU). V severných krajinách sa odporúča, aby sa rybí olej neustále dával deťom a dospelým v chladnej sezóne (od novembra do apríla). V škandinávskych krajinách (Nórsko, Švédsko, Fínsko) sa problém nedostatku vitamínu D rieši pomocou svetelnej terapie.

deprese

2. Denné prechádzky na čerstvom vzduchu za každého počasia.
20-30 minút aktívnych prechádzok denne bude prospešných pre vaše telo i dušu.

3. Vykonávajte šport, cvičenie.
Môžete nájsť všetko, čo sa vám páči – fitness kluby, bazény, tanečné štúdiá, zdravotné strediská, tenis, jóga, pilates a iné fyzické praktiky. Cvičenie spôsobuje, že naše bunky produkujú endorfíny – hormóny radosti. Pri pohybe sa  krv aktívnejšie cirkuluje cez cievy a človek sa cíti energickejší a udržiava dobrú náladu. A ešte posilňuje imunitný systém, ktorý je oslabený na jeseň a v zime kvôli nedostatku ultrafialového žiarenia.

hěnv

4. Potešte seba a svojich blízkych s malými radosťami.
Radosť a smiech sú najlepšie lieky na smútok.

Depresia: skutočná choroba alebo problém?
Ohodnoťte příspěvek